Pneu FAQ

Proč neopravujeme pneumatiky pomocí „knotů“?

Knoty jsou pogumované provázky, kterými lze ucpat díru v pneumatice bez demontáže z disku. Tento způsob opravy má 3 velké nevýhody:

  • 1. Často se stává, že knot postupem času vyschne a začne pomalu ucházet, nebo v horším případě je tlakem vytlačen z pneumatiky.
  • 2. Při aplikaci knotu bez demontáže pneu nelze odhadnout stav pneumatiky. Může být  například poškozená bočnice nebo proražené vyztužení běhounu. Jízda na takto poškozené pneumatice může mít katastrofické následky…
  • 3. Pro snadné zavedení knotu je většinou nutné zvětšit díru v pneu. Často se pak stane, že defekt nelze opravit běžným způsobem a rostou tak Vaše náklady.

Provádíme opravy zevnitř pneumatiky pomocí opravných hřibů, na jejichž klobouk působí tlak v kole. Každou pneumatiku nejprve důkladně zkontrolujeme a doporučíme opravu nebo likvidaci.

Potřebuje klimatizace doplnit a vyčistit?

Určitě ano! Výrobci klimatizací doporučují každoroční kontrolu. Pravidelným servisem klimatizace totiž šetříte nejen peníze, ale také zdraví posádky automobilu.

Postupným únikem chladiva se snižuje tlak v systému, čímž se snižuje účinnost – přestává chladit. Navíc jednotlivé části (kompresor, výparník, kondenzátor) se nadměrně opotřebovávají, může dojít až k jejich nevratnému poškození.

Používáním klimatizace se systém zanáší nečistotami a nasává vlhkost – vzniká tak ideální prostředí k množení plísní a bakterií, které nejen způsobují nepříjemný zápach, ale i neblaze působí na Vaše zdraví.

Nabízíme profesionální servis klimatizace – vyčištění, doplnění chladiva, desinfekce interieru ozonem.

Co znamená TPMS?

TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) je zkratka pro systémy monitorování tlaku v pneumatikách. Toto zařízení, které neustále monitoruje pneumatiky vozidla, upozorní řidiče na změny tlaku. Změny tlaku v pneumatikách mohou být detekovány buď přímým (direct) nebo nepřímým (indirect) systémem monitorování. Oba systémy upozorňují řidiče většinou výstražným světlem na displeji vozidla a zvukovým znamením při cca 25% odchylce od předepsaného tlaku.

Přímé TPMS monitoruje tlak v pneumatikách pomocí snímačů spojených s ventilky. Senzory v pneumatikách zaznamenávají údaje o tlaku a teplotě vzduchu v pneu a odesílají je do řídící jednotky, která je ihned zobrazuje na displeji v autě.

Nepřímé TPMS neměří přímo tlak v pneumatikách, ale na ztrátu tlaku vzduchu upozorňuje na základě metrik, jako je například rychlost otáčení a vibrace každého kola. Tento systém využívá senzorů a čidel ABS (protiblokovací systém) a EPS (elektronický stabilizační systém), v podstatě se tak jedná o úpravu softwaru těchto bezpečnostních systémů.

Zavedení povinného používání TPMS vychází z návrhu Evropské Komise – Zlepšení bezpečnosti vozidel a jejich vlivu na životní prostředí. Zákon není retrospektivní, tudíž TPMS se nebudou muset dodatečně vybavovat starší vozidla.

Jsme vybaveni a proškoleni tak, abychom vám odborně pomohli s touto problematikou.

Co znamenají zkratky u pneumatik?

DOT – týden a rok výroby pneumatiky
MO – homologace na Mercedes Benz
NO – homologace na Porsche
* – homologace na BMW
F – homologace na Fiat
FR, MFS – zesílená ochrana ráfku
RF, XL – zesílená bočnice (zesílený index nosnosti)
OWL – bílé nápisy na bocích pneumatiky
RBL – vystouplá písmena na bocích pneumatiky
A/T – all terrain
AW – all weather – celoroční
MS – označení zimních pneumatik (v překladu Mud and Snow- bláto a sníh)
MS – v některých případech se u letních a offroad pneumatik může toto označení také nálezat na boku pneumatiky (většinou u čínských nebo korejských výrobců) s tím, že v tom případě se jedná o pneumatiku pro letní provoz
RFT, SSR, DSST, RunFlat, ROF, HRS, R/F – dojezdové pneumatiky